Hogyan védheti meg az erekcióját
Merevedési zavar

Hogyan védheti meg az erekcióját

A merevedési zavar az egyik leggyakoribb szexuális zavar a férfiaknál. A merevedési zavar előfordulása az életkor előrehaladtával nő, és multifaktoriális, azaz több tényezővel, többek között más betegségekkel és az életmóddal mutat összefüggést. A jó hír az, hogy ma már igen nagy sikerrel lehet kezelni. De persze még jobb lenne megelőzni, ami sok esetben már életmódváltással is lehetséges. Íme néhány tipp a szakértőtől.

Figyeljen arra, hogy mit eszik

Általánosságban elmondható, hogy mindazok az élelmiszerek, amelyek ellenjavalltak a szív- és érrendszeri betegségeknél, a szexuális egészségre is károsak, mert veszélyeztetik az erekció fenntartását, mivel ez utóbbi szorosan kapcsolódik a pénisz vérellátásához. Következésképpen törekedni kell a megfelelő mennyiségű gyümölcsöt és zöldséget tartalmazó, illetve a zsíros, sült és túlságosan feldolgozott ételeket korlátozó vagy kerülő étrendre. Az utóbbi időben több tanulmány is kimutatta, hogy a mediterrán étrendet (gyümölcsök, zöldségek, teljes kiőrlésű lisztek, olívaolaj, hal) követő férfiak körében ritkábban fordul elő merevedési zavar.

Tartson fenn egészséges testsúlyt

A túlsúly, vagy ami még rosszabb, az elhízás, számos egészségügyi problémához vezethet, beleértve a 2-es típusú cukorbetegséget, amely az idegrendszert is károsíthatja. Ha ez a pénisz idegeit is érinti, akkor merevedési zavar alakul ki. Ezért ügyeljen arra, hogy testsúlyát mind kiegyensúlyozott étrenddel, mind pedig rendszeres mozgással kordában tartsa.

Kerülje a magas vérnyomást és a magas koleszterinszintet

A magas koleszterinszint vagy magas vérnyomás károsíthatja az ereket, beleértve a pénisz vérellátásáért felelős ereket is. Ami a dominóelv alapján merevedési zavarhoz vezethet. Ezért ajánlatos rendszeresen ellenőrizni a koleszterinszintet és a vérnyomást, és rendellenes értékek esetén orvoshoz fordulni és azonnal cselekedni.

Korlátozza vagy kerülje az alkoholfogyasztást

Bár nincs bizonyíték arra, hogy az enyhe vagy mérsékelt alkoholfogyasztás közvetlenül összefügg a merevedési zavarokkal, meg kell jegyezni, hogy az alkohol máj- és idegrendszeri károsodást, valamint a férfi nemihormon-szint felborulását okozhatja, ezek pedig egytől egyig merevedési zavarhoz vezethetnek.

Mozogjon, sportoljon rendszeresen

Erős bizonyíték van arra, hogy az ülő életmód összefügg a merevedési zavar kialakulásával; másrészt a rendszeres aerob tevékenységek, például  a futás és az úszás megelőző tényezőknek számítanak. Csak olyan testmozgás ellenjavallt, amely a gátat, a herezacskót és a végbélnyílás közötti területet terheli. Ezek közé tartozik például a sok órányi kerékpározás - az alkalmi és rövid távú kerékpározás nem okoz problémát, de a sok időt biciklinyeregben töltő férfiaknak gondoskodniuk kell a megfelelő felszerelésről (kényelmes nyereg és párnázott nadrág), illetve gyakran kell kiállniuk a pedálokra, hogy csökkentsék a gát területére nehezedő nyomást.

Figyeljen a tesztoszteronszintjére

A tesztoszteron koncentrációja a vérben tipikusan még az egészséges férfiaknál is csökkeni kezd a negyvenedik életévtől kezdve, évente körülbelül 1,3%-kal. Ötvenéves kortól a csökkenés üteme felgyorsul: ennek jele lehet a libidógyengülés, a rossz hangulat, a kimerültség, az erőtlenség és néha akár merevedési zavar is. Ezért ezen tünetek esetén fontos, hogy figyelemmel kísérje a tesztoszteronszintjét.

Mondjon nemet a szteroidokra

A szteroidszedés - ami egyes sportolók és testépítők körében meglehetősen elterjedt gyakorlat - káros a szexuális egészségre, mivel csökkentheti a herék térfogatát és ronthatja a tesztoszterontermelő képességüket.

Ne dohányozzon

A dohányzásról való leszokás mellett szóló számos (és jól ismert) érv között több is a szexuális egészséggel kapcsolatos: a cigarettázás károsíthatja az ereket és csökkentheti a pénisz vérellátását. Ami, ahogyan már említettük, merevedési zavart okozhat.

Biztonságos szex

Merevedési zavarokat okozhatnak a péniszsérülések is, amelyek a meggondolatlan szexuális mutatványok következményei. Ezért inkább kerülje a kényelmetlen vagy túlságosan akrobatikus pozíciókat.

Mens sana in corpore sano (Ép testben ép lélek)

Bebizonyították, hogy a lelki stressz növeli az adrenalinszintet, egy olyan hormonét, amely érösszehúzódást okoz, és így az erekció ellensége. Ezért minden olyan gyakorlat, amely a stresszcsökkentést célozza, nagy valószínűleggel a szexuális egészségre is nagyon jó hatással lesz.

HFTHQ 21-14
Irodalmi hivatkozások

David Freeman - Protect Your Erection: 11 Tips - 2013

Ez is érdekelheti